Torsdag 23.05 2019 med Helge Larsen sand kl .20.00 på Scansat. Sms : kodeord dbr,ta et mellomrom og så din melding, send til 2199 som går da inn til studio.

Hvem lager spillene: et intervju med skaperen av PUSS! Del 1
I den globale spillindustrien har Ukraina blitt kjent for blockbusters som Metro Exodus, som utviklingen koster millioner av dollar og krever team av hundrevis av mennesker. Samtidig blomstrer en indiescene i landet, der utviklere jobber alene eller i små team, og skaper gratis spill uten støtte fra utgivere og investorer.

I det nye materialet lærer vi historien om Ivan Zasyadvovka, forfatteren av spillet PUSS !. Til tross for et lite budsjett og et underlig konsept, har dette spillet interessert mange spillere, så vel som populære vestlige YouTube-bloggere som markiplier og jacksepticeye.

Veien til spill

Det hele startet da jeg var seks år gammel da jeg for første gang spilte DOOM (en serie dataspill som regnes som en av pionerene i førstepersons skyttersjangeren.) Det var selve øyeblikket som delte livet inn i "før" og "etter". Han inspirerte meg så mye at jeg allerede i barndommen begynte å forberede meg på arbeid i spillindustrien, studerte tegning og analysere spill. I 2012 begynte jeg å utvikle meg profesjonelt, få jobb som 2D-artist i studio.

Livet til en ung utvikler

Mens jeg jobber på en dagjobb og samtidig er jeg engasjert i mitt eget prosjekt PUSS !, men jeg håper at dette er midlertidig. I begynnelsen av en karriere er det vanskelig å drive egen virksomhet, du må komme i gang. De samme gutta fra Pinokl Games (ukrainsk utviklingsstudio for videospill som skapte Party Hard) tjener bare spillene sine og tjener penger på dem.

I Ukraina er det virkelig mulig å utvikle ditt eget studio, det er enda enklere å gjøre i vårt land takket være et lojal skattesystem og lave kostnader for spesialister sammenlignet med Europa og USA.

Hva er funksjonen i spillet PUSS!

Dette er et psykedelisk puslespill om en katt som har falt i en annen verden. Alle nivåer er håndlagde, og den opprinnelige ideen var å lage et slags lite bilde. Dette gjør spillet ikke bare til underholdning, men også til et kunstobjekt. I tillegg kan hvert nivå ha en gratis tolkning, det er et sett med abstrakte bilder som kan tolkes på forskjellige måter.

Hvordan lære å lage spill

Jeg er en profesjonell spilldesigner og all min kunnskap er basert på en lidenskap for spill, så vel som analyse. Når jeg spiller, spiser jeg ikke bare innhold, men prøver å forstå hva som tiltrekker meg til disse spillene og får meg til å vende tilbake.

PUSS-funksjon! - at jeg før utviklingen startet, samlet ideer, bilder, lette etter impulser og inspirasjonskilder. Ved begynnelsen av produksjonen hadde jeg samlet kildemateriale for 30% av spillet, og de resterende 70% var improvisasjon. Jeg kan ikke gi råd om denne tilnærmingen, den er risikabel. Målet mitt var å lage et fremtredende produkt, og jeg la til alt jeg likte.

PUSS! Jeg gjorde for meg selv. Dette er ikke en profesjonell tilnærming, vanligvis involverer utviklere analyse, testere og kommunikasjon med målgruppen. Jeg forsto hvem jeg laget spillet for, men bestemte meg for at PUSS! skulle like meg først. Det er mange nisjer, men hvis du lager et spill slik at du selv liker det, vil du ikke tape på et publikum av likesinnede.

Hvor mange som jobbet med prosjektet

Før utviklingen startet, forsto jeg ikke hva slags spill det ville være, og det ble utviklet delvis spontant. Det var 2016, prognoser om spillmarkedet var belastende. På dette tidspunktet ble omtrent 7000 spill utgitt på Steam i løpet av et år. Jeg skjønte at dette skulle være et lite prosjekt, men et som vil skille seg ut. Best world collection Hentai games https://pornova.org Download Hentai Games, Porn Games for PC